lørdag 29. juni 2013

Sprek i Bukkerittet, men hjelper lite når man pungterer hele tida..

På veg inn mot mål etter to hjulbytter
 

Ørlite smuss på drakten etter en bløt dag på sykkelsetet


Bukkerittet
68 km
Tid: 3.24.29
6. plass, ca 13 min bak vinner Henrik Kippernes



Bløtt!
Frøken Yr meldte 4 grader og sammenhengende regn da jeg sjekka i går. Og det viste seg nesten å stemme. Var vel 6-7 grader, og regna det meste av tida. Sjelden man kjører så bløte ritt. Utrolig synd at akkurat dette rittet skulle bli så gjørmete og bløtt. Bukkerittet er et av mine fem på topp ritt. Kanonbra flytstier på høyfjellet. Ikke vanskelig, men likevel sti.
Anders og jeg gjorde oss uansett klare, med ullsokker, buff og varmekrem oppetter øra.

Intervalløkta på torsdag ga meg svar på at ting holder på å løsne litt, og at formen kan være på vei. Kjente ut fra start i dag at jeg hadde gode bein. Moderat kjøring opp første bakken, og et par fartsøkninger, så lå plutselig Anders og jeg i tet. Feltet ble samlet inn til første terrengparti. Jeg la meg ganske fort i tet i terrenget, og kjørte kontrollert. Tok ingen sjanser, og følte jeg hadde full kontroll. Fikk faktisk litt luke. I bekken rett før første langing skjer det som litt for ofte har skjedd i år. Pungtering... Haff! Heldigvis bare 500 meter før langesona, så gikk fort å løpe dit og bytte hjul. Tapte allikevel ca 40 sek til tetgruppa. Klarte aldri å ta dem helt igjen, selv om jeg prøvde ganske hardt. Selv om teten kjører "moderat", skal det litt til for en mann å ta igjen 5 mann som ligger i gruppe. Var ett minutt bak halvveis, men innså etter hvert at jeg ikke klarte å ta dem igjen. Og kreftene begynte å ebbe ut. For sikkerhets skyld punkterte jeg en gang til, og da var motivasjonen borte. Begynte å gå hjem. Traff tilfeldigvis på langesjef Rita, og det ble til at jeg byttet hjul en gang til. Syklet så litt umotivert til mål. Ble til slutt nr 6, et hav av tid bak vinneren. Anders havnet på plassen bak. Litt vel ivrige bremser i starten og litt lite ivrige bremser ned siste bakken for hans del. Men formen på Fisken er god.
Selv om resultatet ikke ble noe å snakke om, fikk jeg en del gode opplevelser og svar. Med litt mer flaks, og kanskje noen bedre sporvalg, tror jeg pallen hadde vært ganske nær. Ser allerede fram til Trysilrittet neste helg. Håper formen er så god at vi får grilla grusspesialistene litt før spurten da:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar