søndag 9. juni 2013

Norgescup #2: Ballongsprekk i Neptunrittet...




Norgescup #2 maraton
Neptunrittet, www.neptunrittet.no
78 km
Tid: 3.42.53
8. plass, 11.30 bak vinner Lars Granberg


I går var Anders og Eirik på Hellerudsletta for å kjøre Raumerrittet, mens jeg var i Svelvik for å kjøre andre runde i norgescupen maraton, Neptunrittet.

Først; Large amount of cred til Svelvik SK. Herlig maratonritt!
Arrangøren Svelvik SK hadde lagt opp til et maratonritt i rundbaneformat. 6 runder oppe i skogen, og stadion nede på torvet. Liv og røre i målområdet, og enkel logistikk. Svelvik hadde toppet det hele med ei utrolig morsom løype. Godt med høydemeter, morsomme men godt kjørbare stier, fart og spenning. Hadde jeg hatt kropp til å kjøre på hele løpet så hadde dette vært topp;)

Etter å ha roet ned med antibiotikaen på onsdag, og kjørt ei kort intervalløkt torsdag, lå det vel i kortene at jeg ikke ville holde nærmere 4 timer. Og det stemte. Hang greit med i starten, kjørte bra oppover og tapte litt nedover, som vanlig. Etter to timer begynte jeg å merke kjøret. Kroppen og beina gikk tom for krefter. Tapte etter hvert mye tid. De to siste rundene gikk nærmest i langturtempo. Jeg hadde rett og slett ikke mer å kjøre med. Derfor var det greit med 8. plass.
Var skikkelig sliten da jeg kom i mål.

Etter en heller tam vårsesong håper jeg nå å få ting litt i gang igjen. Har ikke vært på hugget i hele vår, og presterer ikke slik jeg ønsker. Da er det godt å se at de andre gutta på laget begynner å få fart på sakene. Anders ble nr 6 i Raumerrittet, etter å ha slitt med lite dravillige ryttere i gruppa underveis. Raumergutta hadde lagt en taktikk som fungerte. Eirik fikk også ei ok plassering med sin 11.plass. Det kommer seg:)
Neste ritt er etapperittet Trans Østerdalen (www.transosterdalen.no) kommende helg. Jeg synes det er artig å kjøre etapperitt. Kommer til å bruke rittet som trening, men skal ofre litt for å forsvare fjorårets seier;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar