mandag 20. mai 2013

8.plass i Terrengsykkelrittet

Terrengsykkelrittet www.terrengsykkelrittet.no
65 km
Tid: 3.56.31
8. plass, ca 18 min bak vinner Håkon Austad


Knot, knot og knot... Og jeg knota sikkert mest av alle.
Terrengsykkelrittet er årets mest tekniske ritt. Det er røtter og steiner, flytstier og knotestier. Utrolig morsomt, men til tider frustrerende å gjøre så mange feil.
Årets ritt var en litt lengre utgave enn vanlig. Vinnertid på 3.38 vitner om en lang dag i skauen.
Jeg hadde bestemt meg for å kjøre mitt eget tempo, og spare litt til den siste runden. Kom greit ut, men tryna etter 2 km. Skjevt styre og hull i kneet. Etter dette ble det mye skrensing og "glipptak". Stressa unødvendig og kjørte dårlig. Det tok halvannen time før jeg følte jeg fikk litt flyt over kjøringa. Passerte som nr 18 etter første runde. Kjørte meg som vanlig litt oppover listene, og ble til slutt nr 8. Jeg vet at hvis jeg kommer til mål på en ok måte, så får jeg ei grei plassering. Men hadde håpa på litt bedre enn 8.plass. Når det er sagt, så er man sjelden bedre enn resultatlista viser. Må bare innse meg at jeg er for dårlig på sleipt teknisk underlag. Makan uryddig kjøring ska en lete lenge etter.
Doktoren på laget, Tor Havor, sesongdebuterte med en 9. plass. Sånn omtrent der han anslo å være. Tor Halvor er på gang, og kommer sterkt utover sommeren:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar