lørdag 25. mai 2013

NC#1 Montebellorittet. Pfffft...



NC #1 Montebellorittet
75 km
Tid: 3:06:35
15. Plass, 7.50 min bak vinner Håkon Austad.

Det vil seg liksom ikke helt så langt i år.
Montebellorittet er et ritt som passer meg godt. Jeg hadde derfor håpet være med langt framme i dag.
Det gikk veldig greit opp første bakken og gjennom første terrengparti. Synes ikke jeg brukte all verden av krefter. Vi fikk ristet av dødkjøttet, og var 6 eller 7 i teten. Så, litt nedi den lange nedkjøringen etter, er bakhjulet nesten flatt. Kjørte ned bakken bortimot på felgen, i håp om at jeg skulle få fylt luft uten å tape for mye. Men skjønte fort da jeg stoppet at toget i front var gått. Brukte 3 patroner fram til første langing, hvor jeg fikk nytt hjul. Var så klart ganske irritert over at det resultatmessig gikk i dass, men fant flyten og kunne jobbe på. Etter å ha ligget 5 min bak på første langing, ble differansen 7min50 sek i mål. De foran meg hadde grupper, jeg gjorde mye selv. Det ga meg om ikke annet et svar på at farten og formen begynner å komme. Så da får vi vel holde utstyret i orden neste gang, så blir det bra:)
Anders ble nr 18, og junior Fiskvik havnet et stykke ned på lista, etter å ha ødelagt både sko og kjede.    Anders ok fornøyd, og Eirik er på vei etter skade. Det blir nok etterhvert for oss og:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar