tirsdag 16. april 2013

Sesongdebut: Seig og treig

Fellesstart landevei Gåsbakken
88 km
Tid: 2:38:02.
9. plass
5:28 bak


Etter noen supre finværsdager ble det en forblåst og kald start på sykkelsesongen fredag.
Jeg hadde bestemt meg for å kjøre fellesstarten i Gauldal 3-dagers på landeveien. Med 4 grader og snø i lufta pakket jeg på meg super, drakt løse armer, regnjakke, vest og lang bukse utapå sykkelshortsen. Jeg holdt varmen, for å si det sånn... Og det blafra godt i nedoverbakkene...hehe..
Beina var ikke helt tipp topp etter to firetimersturer de foregående dagene. Fikk syra av litt rykking og napping, og opp bakken til kirka på Hølonda for fjerde og siste gang sprakk gruppa mi opp, uten at jeg klarte å følge. Etter dette var beina mine ferdig for dagen, og det ble en kontrollert tur inn til mål.
Selv om jeg ikke var god nok til å følge de beste, fikk jeg ei god treningsøkt. Jeg trenger å trene på rykk og napp, og kommer til å kjøre 2-3 landeveisritt i starten av mai. Må jo bruke min DBS La Migliore Team litt også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar