lørdag 20. april 2013

NC rundbane tempo: Ingen eksplosiv rundbanerytter gitt...

NC XC #1 Fiskum
4,2 km individuell start
18. plass
Tid: 13:47
1.29 etter vinner  Ola Kjøren


Lungespreng på Darbu...
Jeg har i år bestemt meg for å kjøre litt mer rundbane. Mest på grunn av den gode treningen det gir mot starten og det tekniske i maratonrittene, men også fordi det er moro. Som jeg har skrevet før synes jeg rundbane er mest moro, selv om jeg hevder meg best i maratondisiplinen.

Derfor ble terrengdebuten en 4,2 km lang tempo i ei rundløype. Kort oppsummert; jeg ble vel avkledd som en seig og treig maratonrytter. På det bløte føret hadde jeg verken teknikk eller guts nok til å få opp farten. Følte ikke at jeg hadde tatt ut noe særlig da jeg kom i mål, selv om jeg ikke klarte å kjøre fortere. Men, dette er som sagt noe av det jeg jobber med å forbedre. Håper at 6 runder i samme løype i mårrå skal passe meg hakket bedre.

Fiskum IL hadde lagt sjela si i å gjøre et godt arrangement. de har jobbet skikkelig hardt for å fjerne snøen og få alt i stand. Skikkelig cred til arrangøren for godt arrangement og god stemning:)


Utstyret fungerte som vanlig helt supert. Jeg mener Sram er hakket bedre enn Shimano på bløtt og møkkete føre. Continental X-king sitter godt i gjørme, og dekket kvitter seg godt med dritten. Det pakker seg sjelden. Litt glatt på sleipe overflater, men utrolig gode rulleegenskaper med såpass høye knaster:)

Håper å gjøre en bedre figur i mårrå. Nå er det grønn Farris og bena høyt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar