søndag 7. april 2013

Første "test": Alvdal - Tynset

351w i snitt på 40 min sykling


Våren nærmer seg, og det begynner å krible i beina etter å kjøre ritt. Jævli surt og kaldt om dagen, men er man ute på rett tidspunkt varmer sola litt. Fredag var en slik dag. Bestemte meg derfor på formiddagen for å ta ut landeveissykkelen etter jobb og gjøre et lite race. Ettersom jeg trener mye alene, og den siste tiden har gått med til å få kontroll på kranglete bihuler, hadde jeg ikke peiling på formstatus.

Opplegget var enkelt; Sykle rolig til Alvdal på vestsida, og fort hjem på østsida. Start Shell Alvdal, mål rådhuset på Tynset. Distansen hjem fra Alvdal er ca 22 km. Var litt usikker på tiden jeg ville bruke, men estimerte 36-38 min.
Tiden ble 35:00.

Her ligger det en utfordring til lagkamerater og lokale syklister om å slå tiden. Så doktor BT, Stokke, Feragen, Fido og alle andre; Game on!

For å få et tall til å sammenligne med tall og resultater jeg har fra før, fortsatte jeg å kjøre hardt til jeg passerte 40 minutter. Jeg testet i fjor snittwatt på 40 minutter sykling innendørs, og hadde lyst til å få et tall fra utendørs sykling. Så i fjor sommer at wattverdiene blir mye høyere ute.

Tallenes tale:
Distanse: 26,55 km
Snittwatt 40 min: 351w
Snitt hastighet: 38,5 km/t
Snitt puls: 164


Sier meg ok fornøyd med testen. Kjørte kontrollert, og hadde mer å gå på. Snittpuls på 164 er lavt til meg å være (høy sone 3).  Gleder meg skikkelig til å få målt krefter i en ordentlig konkurranse igjen.
Første mulighet blir kommende helg, da jeg skal kjøre fellesstarten i Gauldal 3-dagers på Melhus. Deretter er det norgescup rundbane på Fiskum om to uker. Nå begynner det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar