mandag 22. april 2013

Norgescup #2 rundbane: Punktering og kjede brudd... Happy birthday!



NC XC #2 Fiskum
25 km
DNF...


Etter en heller moderat prestasjon lørdag, håpet jeg å gjøre en bedre figur i går.
Det gikk akkurat 300 meter før jeg kutta sideveggen på bakdekket og punkterte. Måtte løpe 2 km til teknisk sone. Kom faktisk ikke sist, selv om jeg løp hele veien. Fikk etter litt knoting bytta hjul. Kjørte nesten akkurat en runde før Mr. trøbbel banka på døra igjen. Denne gangen var det kjedebrudd... Det har faktisk aldri skjedd meg før. Skjønte fort at dette rakk jeg ikke å fikse før jeg ble tatt igjen. Tok derfor sykkelen over skuldera og sa takk for meg.

Dette var langt fra den sesongåpningen jeg hadde håpet på. Men ting går ikke alltid slik man håper. Det var uansett kjempeartig å kjøre terrengsykkelritt igjen, og jeg gleder meg allerede til neste ritt. Det ser ut til å bli Helgøyatråkket. Her ryktes det at mange av de beste rytterne i landet skal delta. Artig løype med mye terreng, uten å være alt for vanskelig. Og ikke minst et fåtall kilometer på grus:)

På tur hjem fra Fiskum ble vi invitert på søndagsmiddag hos herr og fru Fiskvik i Lunden hageby. Det ble dagens bursdagsfeiring. Takk til Mari for et utsøkt måltid:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar