tirsdag 5. februar 2013

Katta ute av sekken.. Helios DBS Racing Team oppe og går:)


Jeg har gleden av å presentere vårt nye lag, Helios DBS Racing Team:)

Etter et par fine år på Hedmark Terrengsykkel fikk jeg i fjor høst en unik mulighet til å bygge mitt eget lag. Min flerårige sykkelsponsor Cycleurope Norge og leder Ragnar Jacobsen, som eier og selger merket DBS, tente på ideen om å bygge et nytt lag med utgangspunkt i DBS og Cycleurope Norge.
Rett før jul ble det klart at Helios, produsent og distributør av økologisk mat, ble med på laget som en av to hovedsponsorer sammen med DBS/Cycleurope. Med dette var Helios DBS Racing Team en realitet. Helios passer perfekt inn i det naturlig sunne imaget vi ønsker å inneha. Helios DBS Racing Team står for naturlig sunne verdier. Vi ønsker å vise at det går an å sykle fort uten å dope seg, leve på proteinshaker eller spise pulver og piller:)
Jeg hadde allerede en klar ide om hvilke ryttere jeg ville ha med meg på laget. Ettersom vi er en utrolig sterk gjeng med tilhørighet i Nord-Østerdalen, var det naturlig å spørre Tor Halvor Bjørnstad-Tuveng, Anders og Eirik Fiskvik om de ville være med. Dette er utøvere og mennesker jeg vet jeg kan stole på. Det tok ikke lang tid før alle tente på opplegget. Vi fikk i tillegg gjennom Eirik inn en herlig entusiastisk kar fra Holmenkollveien som heter Frode. Frode har virkelig hjulpet oss i gang med sponsorarbeidet, og han er i tillegg en ivrig treningspartner. Alle på laget har gjort en stor innsats for at dette skal bli bra. Spesielt Anders har hjulpet meg mye. Våre samboere har vel til tider klaget på at Anders og jeg ringer hverandre mer enn vi ringer dem. Og det kan vi vel ikke nekte for..hehe...
Tolga- Os Sparebank har vært utrolig flinke til å støtte opp om mine prosjekter, og var kjapt på banen som sponsor. Banksjef Arne Sund er en mann med stor idrettsinteresse.
I tillegg har vi fått til meget gode utstyrsavtaler fra flere leverandører. Mer om disse etterhvert, men nevner kjapt:

Sykler: DBS
Hjelm: TEC
Bekledning: Craft
Sko: Gaerne
Briller: Adidas
Dekk: Continental
Ernæring: Squeezy
Media: Vi Menn

Helios DBS Racing Team har ambisiøse mål.
Vi ønsker å være Norges ledende maraton terrengsykkellag. Og håper å kunne hevde oss på et topp nasjonalt nivå. En medalje i NM og seier i et stort nasjonalt ritt er blant målene vi har satt oss.
Helios DBS Racing Team ønsker som før nevnt å stå for naturlig sunne verdier. Vi vil formidle gleden av å være i form, komme seg ut i naturen og det å trene kroppen. Idretten har gitt oss utrolig mange fine opplevelser, som vi ønsker at andre igjen skal få oppleve.

Laget er godt i gang med treningen og forberedelsene til sesongen, og vi gleder oss til å komme igang. Dere kan følge oss på www.dbs.no, eller vår Facebookside. Facebookside er oppe og går, mens hjemmesiden snart vil bli operativ.


Mvh
Knut Erik Nesteby
Helios DBS Racing Team

1 kommentar:

  1. Herlig Knut Erik, dette blir spennende og bra for sykkelsporten. Jo flere lag, desto bedre for bredden, toppnivået, interessen for sykkel og publisiteten:)

    SvarSlett