lørdag 9. februar 2013

Første test for Helios DBS i Holmenkollmarsjen.

Ordentlig kaldt vintervær, sol, lite power i armene, flere artige dohistorier og en sterk prestasjon av Anders oppsummerer dagens skirenn Holmenkollmarsjen. Alle rytterne samt ildsjel Frode stilte til start.
-17 grader i Sørkedalen ved start kl 0815. Sola kom etterhvert opp og skapte en utrolig fin ramme rundt et godt arrangement. Løypa var fin, med en god bakke i starten. Det ble flatere enn jeg hadde forestilt meg etterhvert. Hadde håpet at det skulle bli litt mer diagonal, men bortsett fra bakken før Fyllingen var det overraskende flatt. Jeg gjennomførte omtrent på den måten jeg hadde tenkt. Bortsett fra et liiite dobesøk ca ei mil før mål. Har bestandig vært dårlig til å stake, og har vel ikke akkurat blitt bedre etter at jeg begynte å kalle meg syklist.

Anders viste nok en gang at han er en seig jævel på turrenn. 22. plass totalt lar seg absolutt høre:)

Så over til de artige dohistoriene.
Det begynte med Anders før start. Litt uvøren håndtering av dørhåndtaket på bæsj-and-carry'en førte til at det datt av. Mens Anders var inne der. Løsninga ble arrangørhjelp med brekkjern...
Frode kom 2 km ut fra start før det "smalt". Rett i skauen og buksa ned. Dette skjedde vel et par-tre ganger.
Rett etter Kobberhaugen var det min tur. Det boblet bare mer og mer i magen, og ei mil før mål så jeg ingen anen utvei enn å hoppe til skogs. Den splitter nye sponsorbuffen buffen fikk plutselig en litt annen funksjon enn opprinnelig tenkt. Og den ligger igjen i skauen, for å si det sånn..

Men, alt i alt en fin dag, og ei kjempefin treningsøkt for å lære seg å stå distanse igjen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar