onsdag 2. januar 2013

Godt i gang med første samling

Liten pustepause på toppen ovafor Ayaguares

 Da var tre av fjorten treningsdager på Gran Canaria gjennomført. Starten har vært bedre enn forventet. Med et skrantende treningsgrunnlag fra før jul pga sjukdom, blir dette litt som å begynne på nytt. Planen er at jeg skal bygge meg opp til å tåle mye trening, gjennom å gradvis øke omfanget på turene.
De tre første dagene har bestått av 3,5t langtur, 4,5t langtur og 4t med 50 minutter sone 3 i første halvdel i dag. Ingen økter som skremmer vannet av noen, men det er heller ikke meninga. I og med at vi skal være her i 14 dager, er det viktig å ikke overdrive. Kommer ikke til å trene 40 timer på en uke noensinne forsåvidt. Det mener jeg er dødfødt for min del. Jeg har mye bedre utbytte av å trene 25-30 t på ei uke, og heller legge inn 1-2 harde økter i uka. Selv om det mengdesamling på planen.
Junior Fiskvik har også kommet godt i gang. Noen nybegynnerfakter er det så klart, men ting kommer seg. Junior er hva han selv kaller en humørsyklist, og etter dagens positive hardøkt er smilet og matlysten på plass;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar