lørdag 14. juli 2012

Norgescup #4: På pallen Molde:)


Mye gule Vikingsko på pallen i år;) (Foto Team HR-PF)


NC maraton Molde, Molde Challenge
2. plass, 56 sek bak vinner Tor Halvor Bjørnstad
Tid: 2.51.08
www.moldechallenge.no


Det ordner seg for den som har litt is i magen:)
Hadde ikke helt trodd at jeg skulle henge med teten i dag. Formen har ikke vært all verden den siste måneden. Men ved å kjøre mitt eget tempo i de kritiske partiene ble jeg til slutt nr 2. Det er jeg fornøyd med.
Uten Manengen og Austad på startstreken ble det et litt annerledes ritt. Det var liksom ingen til å strekke feltet i starten. Vi ble derfor en gruppe på 8-9 mann som ble liggende og kjempe gjennom det meste av rittet. Etterhvert datt 2-3 stykker av. Og med to bra stigninger mot slutten skjønte jeg at mye av resultatlista ville bli bestemt der. Prøvde derfor å forholde meg nogenlunde i ro, og ikke gjøre alt for mye. Første halvdel av rittet hadde jeg heller ikke all verden å bidra med, og slet heller med å henge på.
Da vi etterhvert kom til bakken ved alpinanlegget tråkket Bjerkseth, Hagen og Bjørnstad til. Jeg bestemte meg for å kjøre helt jevnt, og med lett frekvens. De fikk 30 meter i bunnen, men på toppen var vi samlet igjen. I den siste stigningen opp til Vardestua fikk Hagen og Bjørnstad 30 meter igjen. Jeg satt og vispet opp igjen. Denne gangen kom jeg ikke helt opp i ryggen, og det ble avgjørelsen på rittet. Tor Halvor havnet 20 sek foran etter en kvass nedoverkjøring, og avstanden holdt seg inn mot mål. Jeg fikk Bjerkseth opp i ryggen. Vi prøvde å samarbeide litt. Men skjønte fort at han hadde brukt opp dagens krefter, og at jeg måtte gå etter Bjørnstad selv.  Legen kjørte sterkt inn mot mål, og økte ledelsen. En fortjent seier på samme sted som han ble norgesmester i 2009. Andreplass til meg, og tredjeplass til Øyvind Bjerkseth.

Løypa var rask, og ikke spesielt teknisk. Det var en del klatring, og løypa skilte derfor mellom ryttere i gruppe 1 og gruppe 2. Stiene var raske og og med lite knot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar