mandag 23. juli 2012

Min NM-oppladning

I helga har det vært rittfri for meg. Har siden 10. juli jobbet med formen fram mot NM kommende helg. Har brukt tiden til å trene en del mengde, og håper det skal gi god NM-form.
Etter NM rundbane kjente jeg at vårsesongen var over, og at det måtte trenes litt for å finne igjen formen. Var egentlig sliten allerede etter Trans Østerdalen, men Bukkerittet og NM rundbane var ritt jeg ville ha med meg. Brukte derfor de to påfølgende ferieukene mine godt til å trene og kose meg. Den uka det var norgescup i Molde trente jeg over 20 timer, Og la dermed ikke opp til noe spesiell godform. Det var derfor en gledelig overraskelse at jeg hang såpass godt med og ble nr 2.
Forrige uke syklet Anders og jeg en 6,5t lang fjelltur. Det er ikke ofte jeg trener så lenge. Men et par-tre slike turer i løpet av sommeren tror jeg er med på å gi riktig energiomsetning for maraton. Etter denne turen har jeg faktisk følt meg bedre. I helga kjørte jeg ei meget bra hardøkt sammen med doktor Bjørnstad. Vi kjørte rundetider under det han kjørte det året han ble norgesmester, så det lover også bra.
Denne uka blir det to lette turer med høy frekvens, ei skikkelig 5*5 min hardøkt torsdag, reisedag fredag, løypegjennomkjøring lørdag og NM-ritt på søndag.

Her kan du se treningsopplegget jeg har kjørt de siste ukene:

Uke 28:
Mandag: Langtur. 3,00t
Tirsdag: Langtur opp på Dalsnibba. 2,45t
Onsdag: i3-4 motbakke. 5*4 min +1*10 min drag. 2,00t
Torsdag: Langtur Valldal-nesten til Molde. 3,00t
Fredag: Løypegjennomkjøring Molde. 2,15t
Lørdag: NC Molde. 2. plass. 3,30t
Søndag: Langtur opp på Tronfjellet. 3,30t
Totalt ca 20t

Uke 29:
Mandag: Laangtur Rødalen og Einunndalen. 6,30t
Tirsdag: Hviledag
Onsdag: Langtur. 3,00t
Torsdag: 1. i3, 4*10 min +5+2 min drag.  2. rest økt løp. Totalt 2,30t
Fredag: Langkjøring racer. Høy frekvens, medvind hjem. 2,00t
Lørdag: i3-4+. 2*33 min drag. Progressiv fart og intensitet. Jobba godt. 2,30t
Søndag: Langtur. 3,30t
Totalt ca 20t

Plan uke 30:
Mandag: Hviledag
Tirsdag: Langkjøring mtb. 2,00t
Onsdag: Langkjøring racer. Høy frekvens og medvind. 2,00t
Torsdag: 1. i3-4 mtb. 5*5 min drag/3 min pause. Motbakke. 2. rest økt. Totalt 2,30t
Fredag: Reisedag
Lørdag: Løypegjennomkjøring. Max 2,00t
Søndag: NM Maraton. 4,00t
Totalt ca 12t

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar