lørdag 7. juli 2012

12. plass i NM rundbane



NM XC
Halden
32,2 km
12. plass, ca 12 min bak vinner Håkon Austad
Tid: 1.49.15



Hardt å kjøre rundbane igjen...
Skyhøy snittpuls og tom for krefter på slutten. Cross Country (XC) krever en del andre egenskaper enn de maratonrittene jeg vanligvis kjører. i XC er det tut og kjør hele veien. Man får en sykt høy snittpuls av dette.
Resultatlista lyver sjelden, og 12. plass er vel omtrent så god som jeg er i rundbane. Måtte starte helt bakerst fordi jeg ikke hedde noe seedingsgrunnlag, men tror ikke det ga så store utslag. Det var mer enn nok rom å gjøre det på etterhvert. Ble litt sånn at jeg satt i stedet for å stå i de korte kneikene, og da taper man fort sekunder selv på meget korte strekk. Jeg hadde ikke nok styrke og kapasitet til å få kjørt et ritt jeg selv kan kalle godkjent. Jeg må rett og slett trene spesifikt på dette hvis jeg skal komme høyere opp på lista.
Men det var veldig morro å kjøre XC igjen. Mye mer action og liv rundt rittet enn på de fleste maratonrittene. Skal stille litt bedre forberedt på de to siste norgescuprittene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar