søndag 27. mai 2012

Terrengsykkelrittet: OK fornøyd



Terrengsykkelrittet
60 km
Tid: 2.57.32
6. plass, 10.34 bak vinner Håkon Austad

Terrengsykkelrittet var hovedmålet i mai for meg. Det endte med en ok 6. plass. Skulle gjerne vært 2-3 plasser lenger opp men...
Terrengsykkelrittet er Norges desidert mest tekniske maraton terrengsykkelritt. Det er et av de rittene det er høyest prestisje i å vinne. Her kan rundbanesyklistene og maratonsyklistene kjempe side om side.
Jeg synes også løypa i seg selv er stor stas. Særlig med såpass tørre forhold som i år er dette 3 timer med morro. Her slipper man flere mils strekk med grusbanking:)

Jeg startet som vanlig litt tregt. Må gjøre en jobb her skal jeg nå målene mine i de neste rittene. Det tar tid før jeg kommer ordentlig i gang. Har slitt med sår hals og litt uggen form i midtukene den siste tiden, men akkurat kommet til helgene og rittene. Dette har nok gjort at jeg ikke kan kjøre bånn fjøl helt fra start.
Men etter litt trå start og knot på første runde, kjørte jeg en veldig bra andre runde. Nesten ikke fotisett, og god flyt i terrenget. Kjørte meg opp fra 10. til 6. plass.

Med dagens 6. plass ligger jeg ok an i G-sport terrengcupen. Jeg ligger også bra an i norgescupen. Siste ritt i G-sport  terrengcupen og 3. ritt i norgescupen kolliderer. Jeg må derfor gjøre et valg angående hvilken cup jeg skal satse på. Kjører ritt 2 av 3 i terrengcupen, Vestmarkrittet kommende helg, før jeg tar avgjørelsen. Det ligger uansett an til spennende dueller utover i juni:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar