søndag 20. mai 2012

Andre norgescup: ingen sprut



NC 2 Montebellorittet
77 km
Tid: 3.05.11
8. plass, 8.40 bak vinner Håkon Austad


Ikke så mye å rope hurra for etter gårsdagens runde i norgescupen. Fasiten ble en 8. plass.
Bare en fart i løypa, og ikke mye sprut. Etter å ha vært forkjøla hele uka var dette som forventet. Synes faktisk jeg fikk til et ok resultat ut fra forutsetningene. Trente litt på torsdag, og prøvde noen drag på fredag. Ellers bare jobb og sofasliting.
Selve rittet åpnet med 5 km flatt, og 7-8 km motbakke. Dette skulle passe meg godt. Men med eksisterende kapasitet ble jeg bare sittende å håpe at ingen skulle støte. Satt greit med til spurtprisen, men datt av tetgruppa da spurten begynte. Etter dette prøvde jeg bare å jobbe jevnt for å få et ok resultat. Hadde bare én jevn fart, og brukte den greit. Gruppe to som jeg satt i ble etterhvert tatt igjen av gruppa bak. Vi var vel på det meste ca 10 mann som kjørte for en 5. plass. Stormo og Granberg stakk fra ut på andrerunden, og Strømberg rullet også fra meg i terrenget på tur inn mot stadion på siste runde. Og det endte altså med en 8. plass til slutt.
Uten å ha finregnet på det, tror jeg at jeg holder en 3. plass i norgescupen sammenlagt, etter Lars Ragnar Manengen og Greg Saw.

Ser ut til at forkjølelsen slipper ganske fort taket. Allerede i dag kjørte jeg og teamkompis Anders 4 timer terrengtur i Nordmarka, og det fungerte greit. Så da er det bare å få kjørt et par intervalløkter for å få opp igjen kapasiteten til Terrengsykkelrittet neste helg. Det er mitt hovedmål i mai, så håper å bite fra meg der. Foreløbig er løypa bløt. og det ligger an til løping. Og jeg er vel som noen mener "best uten ball";)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar