mandag 28. mai 2012

Junior er kongen av Aursunden

Aursunden Rundt
76 km landeveisritt
Tid: Ca 1.59.00
2. plass, ca 10 sek etter Eirik Fiskvik

Aursunden Rundt har etterhvert blitt en årlig tradisjon. Artig å konkurrere litt lokalt. Og ikke minst en super treningsøkt. Det passer perfekt for meg å kjøre noen landeveisritt for å få litt mer trøkk i lett terreng.
Dagens ritt ble ikke noen perfekt treningsøkt, da det stort sett bare var jeg som ville ligge foran og holde farten oppe. Men jeg fikk da tråkka til litt over noen kuler. Og som vanlig ble det kjørt bra siste mila fra Glåmos og inn til mål. Været var heller ikke helt optimalt. Snøskurer og regn om hverandre. Og seriøs motvond til vi nærmet oss Glåmos. Liiiten nedtur etter sommerværet den siste uka...
Eirik "junior" Fiskvik fikk noen meter på resten mot toppen av nest siste bakken. Jeg lot ham selvsagt gå, mens de andre måtte jobbe for å kjøre ham inn. Det klarte de ikke. Og på toppen av siste bakke dro også jeg til litt.
Det endte med at Eirik vant for andre år på rad, og jeg kjørte inn ca 10 sek bak. Neste år kan du vel nesten ikke få slippe så lett unna junior..;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar