søndag 6. mai 2012

Første norgescup: Gultrøya på lån:)


Ettersom Lars Ragnar Manengen kjører i norgesmestertrøyen, kjører jeg neste nc-runde med ledertrøya hans på lån.


Nr 1 Lars Ragnar Manengen, nr 2 jeg og nr 3 Greg Saw 


NC XCM 1 Helgøyatråkket
67 km
Tid: 3.24.30
2. plass, 1.13 etter Manengen


Opptur i første norgescuprunde:)
Etter å ha vurdert å reise hjem dagen før med sår hals, og værmeldinga var rævva, var ikke forhåpningene alt for store til gårsdagens ritt.
Gleden var derfor desto større da jeg så at været var overkommelig, og halsen var nogenlunde.
Hadde bestemt meg for å åpne kontrollert og ikke bry meg om de andre. Lå som nr 15 halvveis i første runde, og som nr 7-8 etter en runde, uten å ha tatt i alt for mye.
Begynte å trykke mer på andre runden, og var på Ekstoppen andre gang på andre runde oppe på andreplass. Etter å ha tryna i ei bjørk var jeg nr 4 ved siste runding. Fikk da beskjed om at vi bare skulle kjøre halv runde til slutt, dvs at det var korta ned litt pga lang løpstid. Det var heeelt greit for meg:)
Bestente meg for å gjøre en ordentlig innsats for å ta igjen Saw og Granberg som lå rett før meg. Og i bakkene opp mot Ekstoppen siste gang fikk jeg ei god luke til dem. Kjørte og sprang det jeg orket over toppen for å sikre andreplassen. Luka nedover ble fort minuttet, og jeg kunne rulle i mål til karrierebeste så langt:)
Steffan fulgte opp med en god 5. plass. Even nr 15 og Kalle 16.
Dagens nedtur var Joakim. Etter å ha ligget og kjempet om pallplass etter solid kjøring, tryna han desverre og knakk kragebeinet. Utrolig kjedelig... Ikke bare hadde han nok kjempet om sin første pallplass i dag, men nå ryker jo hele vårsesongen. God bedring ønskes:)

Takk til støttepparatet, og spesielt Kjell Arild for god sekundering på Ekstoppen:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar