søndag 13. mai 2012

Terningenrittet: Trippelseier:)



Terningenrittet
36 km
Tid: 1.18.56
1. plass, delt med Steffan og Håkon

Terningenrittet er et av årets mest morsomme ritt, og en kjempefin teknisk treningsøkt. Høy fart, nesten bare sti og traktorveier, og som regel god konkurranse.
Ettersom jeg droppet første NC-runde i rundbane, valgte jeg å sette Terningen inn i planen.
Med et sterkt Hedmark Terrengsykkel på startstreken,  var vi helt klart favoritter.
Ting gikk etter planen. Da Geir Lien og Kjell Kalrsen hadde rasa litt fra seg, satte Steffan og jeg fart inn i terrenget. Håkon fulgte på. Vi sendte Håkon i brudd, og han fikk fort 30 sek på den nye 29" fulldemperen sin.
Etterhvert gikk Staffan avgårde og kom opp til Håkon. Og da teten i feltet gjorde kollbøtte over en hump benyttet også jeg anledningen til å kjøre meg opp til teten.
Deretter kjørte vi sammen til mål. Kontrollert tripplseier, og en skikkelig god treningsøkt. Men også en viktig lokal seier. Det er viktig for oss å vise oss fram lokalt. Vi håper med vår lokale deltakelse å skape enda større rekruttering till terrengsykkelsporten:)

Nok en gang var vi desverre uheldig og "mistet" en mann. Teamsjef Karl Erik Nordengen var skikkelig uheldig og gjorde en salto tidlig i rittet. Dette resulterte i noen ødelagte leddbånd i skulderen, og muligens brudd i albuen. Nå må det snart være slutt på uflaksen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar