mandag 23. april 2012

"Gratulerer med dagen. Du kan nå delta i veteran-NM".....


Overskrifta var en av meldingene som tikket inn på facebookprofilen min lørdag. Er ei sånn melding et tegn på at man begynner å bli gammel?
Uansett... Lørdag rundet jeg 30 år. Kjennes fortsatt ut som jeg er 23, og litt usikker på om jeg vil bli voksen...

Johan Opgård og Eirk Fiskvik på "Fålåttastien"
 Det ble (som vanlig?) en hektisk dag. Først var det treningstur med Johan Opgård. Johan er en av de unge lovende utøverne jeg hjelper med oppsett av treningsprogram, råd og tips. Det ble en fin tur på til dels snødekte veier, og litt mating på distriktets eneste bare stistrekning, fiskerstien på Fålåtten. Møtte også teamkompis junior på turen.
Derretter gikk det slag i slag med kakeselskaper helt til kvelds.


Søndag var det tid for Hedmark Terrengsykkels årlige kick-off.
Denne begivenheten består av en fellesøkt med 50 km lagtempo, et lite pressetreff og ei "restitusjonsøkt" i terrenget. Relativt hektisk dette også. Vi hadde for anledningen fått laget en marsipankake. Ikke akkurat sykkelkost, men så godt a gitt:)


Etter å ha kjent meg helt rævva de siste dagene fikk jeg en opptur på dagens lagtempo. Hadde trøkk i beina, og fulgte ganske lett med i rulla. Har ofte litt problemer i høy fart på flat vei.
Framover blir det viktig å få de ferdighetene og kapasiteten jeg nå har på landeveien over på terrengsykkelen. Dvs at jeg må kjøre mer terrengsykkel. Tror faktisk det er så enkelt:)
I tillegg må jeg hvile mer. Hverdagen er hektisk i sportsbransjen, men mye sykkelskruing og stress. Det gjelderbare å prioritere riktig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar