torsdag 12. januar 2012

På tide med en oppdatering: Samling på Gran Canaria

Even, Eirik, Torgeir og Håkon på toppen av øya


Etter ei rolig jul med lite trening på grunn av forkjølelse og bihulebetennelse har jeg nå kommet meg godt i gang igjen.
Den siste uka har jeg og deler av Hedmark Terrengsykkel, sammen med Solør CK, vært på Gran Canaria og samlet timer.Med sol hver dag, og temperatur litt over snittet der, har vi hatt et kjempefint opphold. De mest ivrige passerte vel 40 timer på 8 treningsdager.

For min egen del nøyde jeg med 29 timer på 7 treningsdager. Stort sett langturer, med naturlige innslag av styrketråkk og halvhard "mating". Fikk også kjørt ei skikkelig i3-økt i bakken opp fra Mogan. Jeg synes det er viktig å ivareta hardtreningen også. Føler jeg bare får kjørt inn èn hastighet om jeg kjører det samme halvharde tempoet hele tiden.
 De siste tre dagene ble delvis spolert av en matforgiftning.Da vi på dag 5 kjørte øya rundt, kjente jeg meg i god form fram til lunsj etter 3,5t. Men etter å ha passert Las Palmas ble jeg bare mer og mer uggen. Det hele endte med at jeg måtte sitte en halvtime på bensinstasjonen ved Meloneras før jeg tok taxi hjem.  Kom meg på sykkelen etter en dag på ramma og i senga, men kjørte bare korte lette turer de to siste dagene. Dette gjorde at lagtempoøkta jeg hadde planlagt måtte utgå.

Uansett hadde jeg stort utbytte av denne turen. Jeg trenger et slikt opphold på vinteren for å komme igang med de lange langturene. Når man først gjør dem med den relativt lette belastningen landeveissykling KAN gi, er det lettere å gjennomføre like lange turer på vintersykkelen og skiene etterpå:)
Framover blir det mer fokus på intervalltrening og styrke de neste ukene, før jeg forhåpentligvis får til et nytt treningsopphold i varmere strøk i slutten av februar.
Junior fikk etterhvert fart på Diamanten. Han ønsket ikke å stille til intervju.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar