mandag 23. januar 2012

God framgang også på o2-testen:)

Test 2 av 3 unnagjort. Denne gangen var det lactatprofil og o2-test på programmet. Avsluttende for ett prosjekt, oppstart for et annet. Det nye prosjektet jeg skal delta i tar for seg tradisjonell intervall, her 4*5 min drag i sone 4, kontra kortintervall i 30/15 format, også i sone 4. Dvs 30 sek arbeid og 15 sek pause. Dette i serier på 8 min. Jeg skal være i "4*5-gruppa".  Synes det er motiverende å være med på slike ting. Jeg får som tidligere nevnt avdekket styrker og svakheter, og får dermed noe konkret å jobbe med i treningen.

Dagens tester viste god framgang. Fra 74 ml/kg og litervolum på 5,5 i oktober, testet jeg nå 82 ml/kg og litervolum på 6,1:)
Det vil si at jeg nå er oppe på bra nasjonalt nivå på disse testene. Så gjelder det bare å få dette ut i kjørestyrke. Med godt fokus på styrketrening og tempokjøring har jeg trua på at det skal gå an å bli litt bedre i høy fart til sommeren:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar