søndag 29. januar 2012

Seier i Bjørkåsen rundt:)

I dag har jeg gjort noe så uvanlig for min del som å gå turrenn på ski i klassisk stil.
Det ble en kald men fin opplevelse, og jeg stakk til slutt av med seieren.
På det ca 25 km lange turrennet brukte jeg 1.17.33, og var med det 1.28 min foran TeamAnders løper Kjell Arne Bangen Johnsen. Var litt heldig med at favoritten Kjell var uheldig og falt etter et par km. Fikk da en luke som ingen klarte å tette. Gikk jevnt ok hele veien.
Kred til teamkompis i Hedmark Terrengsykkel Eirik Fiskvik, som stilte i sitt første skirenn noensinne. Dette er suveren kapasitetstrening, junior!

Ettersom jeg trener en del på ski fant jeg ut at dette var en morsom hardøkt, og en fin mulighet til å presse seg litt. Varigheten var akkurat passe. Det var også mye motbakke i starten og utforkjøring på slutten, noe som gjorde at jeg slapp å stake så mye. Staking blir vel neppe syklistens sterke side.
Ettersom jeg skal delta i et prosjekt som går ut på mye korte intervaller framover, blir det også viktig å få til noen kontinuerlige hardøkter slik som dagens renn innimellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar