onsdag 28. september 2011

Motivert for ny sesong:)

Etter en rolig septembermåned kribler det i beina igjen!
Hadde egentlig tenkt å kjøre ritt i september og, men forslått kne, forkjølelse og sliten kropp gjorde at jeg avbrøt sesongen etter Birken.
Har hatt en usedvanlig rolig september måned. Faktisk ikke trent mer enn ca 25t. Og halvparten av dette er gåing på jakt:)
Kjenner at jeg har fått ladet batteriene godt, og har lyst til å trene bra igjen. Mange av syklistene har rolig måned eller fri i oktober, og starten av november. Jeg velger å begynne treningen igjen ca 1. oktober. Da får jeg forhåpentligvis mange fine stiturer før snøen legger seg. Sykkelpausa blir dermed kortere. Jeg har ikke mulighet til å reise på sydensamling hver måned, det er derfor hensiktsmessig å forkorte vinteren mest mulig.
Ikke minst liker jeg veldig godt det å trene i seg selv. Så hvorfor ikke gjøre noe en har glede av?:)

Målene for neste år blir som denne sesongen NM maraton, NC maraton, og de vanlige grusrittene Raumern, Grenserittet og Birken. Og kanskje det blir muligheter for en tur på EM eller VM maraton...? Kommer til å fokusere mer på store maratonritt denne sesongen. Og håper å få til noen avslutninger som det blir resultater av. Satt greit med i kampen om topp 5 i alle store grusritt i år, men hadde ikke ressurser til å være med da avgjørelsen skulle skje. Det blir derfor fokus på dette i treningen gjennom vinteren. Skal skrive litt om dette etterhvert.
Leser også med interesse om det nye etapperittet Offroad Finnmark 5-dagers. Hadde vært utrolig kult å kjøre etapperitt i Norge igjen. Håper å få til dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar