søndag 21. august 2011

Æljhønna havna i Solør


Elgtråkket www.jh-sykkel.no
ca 30 km
Ca 1.00t
3. plass, ca 1 minutt etter vinner Håkon Guldhaug

Mens de fleste andre gutta på Team Hedmark Terrengsykkel finpusset formen i Birkenløypa i går, kjørte Håkon og jeg Elgtråkket i dag. Et fartsfyllt og artig ritt, som er en fin gjennomkjøring før høstens bløteste helvete(les Birken). Nytt av året var et 5 km langt stiparti i motbakke. Dette var ikke veldig vanskelig, men artig og fartsfylt. Må si jeg er litt imponert over terrengrittene de arrangerer rundt Elverumskanten.
Med et tynt startfelt skle Håkon og jeg i fra i første bakke og fikk 10-20 sekunder, etter at Karlsen fikk girtrøbbel.
Slik ble vi liggende i 3/4 av rittet. Håkon og jeg foran, Kjell bak.  Jeg fikk etter ca halvkjørt ritt en sigepunktering, etter å ha kjørt på en stein. Kunne derfor ikke kjøre på noe nedover i terrenget, og ned bakkene mot den beryktede høyspenten. Da jeg kom dit stoppa jeg og fylte i en gasspatron i dekket. Mistet da såklart Håkon og Kjell, og rullet greit inn til en 3. plass i mål. Håkon lot aldri karlsen komme opp i ryggen, og tok en fortjent seier. Han viser med dette at Birkenformen er på plass. For min egen del tok det litt tid for jeg kom i gang. Men kjørte greit i motbakkene og fikk litt luke der. Dette lover godt for å kunne henge med opp til Skramstad, og gjennom første terrengparti i Birken neste helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar