torsdag 14. juli 2011

Vondt i kneet. Må stå over NM rundbane:(

På grunn av et fall under Bukkerittet har jeg denne uka hatt et vondt kne, og ikke fått syklet noe. Blir derfor nødt til å stå over NM rundbane. Synd, for dette hadde jeg gledet meg skikkelig til...
Men det kommer mange ritt som egentlig er viktigere for meg. Så da gjør jeg lurt i å bli skikkelig bra igjen før jeg kjører flere ritt.

Årets sesong har viktige ritt stort sett hver helg. Et lite skadeavbrekk nå kan faktisk være positivt med tanke på å holde formen til de store grusrittene i høst. Har følt at det har blitt litt lite trening mellom rittene. Særlig lite langturer. Da har formen en tendens til å dale. Når bare kneet blir bra, får jeg nå kjørt noen fine lange turer i sommerværet, påfulgt av en litt intensiv periode 6-9 dager før NM maraton. Dette tror jeg skal gjøre godt for både bein og hode. Har kjørt 17 ritt til nå, så merker at jeg har behov for en liten "av-periode".

Mulig jeg stiller på Solan Gundersens styrkeprøve lørdag, hvis kneet blir litt bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar