lørdag 9. juli 2011

4. plass i Bukkerittet. DBS 02:30 fulldempern gjorde jobben sin:)

NC maraton Bukkerittet www.bukkerittet.com
69km
Tid: 2.59.16
4. plass,  7.43 bak vinner Lars Ragnar Manengen

Før dagens ritt valgte jeg å satse på fulldemperen min. Har ikke prøvd denne i noe ordentlig ritt enda, så var litt spent på åsen det ville funke. Var ikke helt sikker på om jeg hang med opp bakkene i starten.
Det viste seg å gå greit. Kom inn i første terrengparti som 4. mann. Tapte 15-20 sek til Nordskar og Saw som lå foran. Dette holdt seg helt til stien ned mot Vendalsvannet. Der gikk jeg uforklarlig i bakken på en flat traktorvei. Skjønner fortsatt ikke hva som skjedde. Fikk meg en god smell, styret vridde seg og girhendelen ble delvis ødelagt. Etter et slikt fall er det fort gjort å gjøre overilte ting for å ta igjen det tapte. For så å gå på nye smeller. Jeg klarte heldigvis å roe meg ned, og stoppet for å skru ting på plass. Ventet på gruppa bak, og la meg sammen med dem. Visste uansett at jeg trengte hjelp i motvinden på tur tilbake.
Karl Erik og jeg dro i fra i terrengpartiet helt innerst i løypa, og vi bestemte oss for å prøve å forsvare 4. og 5. plassene vi lå på.
Vi ble etterhvert 3 stk fra Hedmark Terrengsykkel i gruppe 2. Håkon, Kalle og jeg. I ntillegg til 3-4 andre. Gutta gjorde en god jobb og støtet litt på grusen tilbake mot Skeikampen. Jeg skjønte at jeg var den sterkeste av oss opp den siste bakken. Bestemte meg derfor for å støte ved brua nederst i dalen, ca 2 km før mål. Etter en kjapp springbakke fikk jeg luka jeg trengte, og holdt unna til mål.  Kalle jobbet godt og kapret 5. plassen, mens Håkon ble nr 6. selv om Steffan ikke helt hadde dagen, med en god dose punkteringer, og Joakim måtte bryte etter matforgiftning tidligere i uka, ble det en kjempegod dag for Hedmark Terrengsykkel. Artig å vise oss fram på hjemmebane:)

DBS 02:30 viste seg å bestå testen med glans. Har faktisk aldri følt meg så komfortabel i terrenget noen gang. Med de slake, steinete stiene på Skeikampen var det helt klart rett å kjøre fulldemper. Spørs om jeg skal bruke denne i Drammensrittet og:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar