tirsdag 19. juli 2011

Treningsuke

Da det ikke ble noe rundbane-NM på meg, fikk jeg lagt inn ei ordentlig treningsuke. Håper denne treningsbolken skal gi meg et grunnlag til å holde formen ut august. Har stort sett kjørt lange turer med en del bakker. Formen virker å være grei. Kjørte ei sterk tid opp den lokale formtestbakken "Månveien" på slutten av terskeløkta i går. Etter først å ha kjørt 2*20 min drag,  Auma-Ripan og opp Hektoenløypa, kjørte jeg opp Månveien på 14.32. Husker i farten ikke å ha kjørt fortere opp:)

Her er siste 5 dagers trening:

Fredag: 1. Kort tur mtb for å teste kneet + stab styrke. 1.45t
            2. Langkj racer om Tolga. 1.35t
Lørdag: Langtur opp på Tron, og rundt om Savalen. 4.00t
Søndag: Langtur opp på Kletten og Vola i Vingelen. Mange høydemeter. 4.20t
Mandag: i3 motbakke. 20,20,15 min drag. Småsprek:) 2.20t
Tirsdag: Langtur Tynset-Vingelen-Sletthøa tur retur. 4.40t

Planen fram til helga er å ta det med ro, og bygge opp igjen overskudd. Kjører ei lita intervalløkt torsdag, hvis beina er bra. Evt drøyer den til fredag. Moratråkket lørdag blir kun gjennomkjøring. Men satser på å hjelpe Steffan litt i kampen om den berømte hyttetomta.
Deretter blir det Tallsjøen rundt mandag. Og ellers korte økter med litt hurtighet utover uka fram mot NM. Kjører den faste intervalløkta mi torsdag før lørdagsritt. Satser på at dette skal gi fart og sprut på Sølvstufoss:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar