lørdag 23. juli 2011

Ubetydelig sykkelritt. Men vi valgte å kjøre...

Moratråkket www.moralopet.no
46 km
Tid: 1:27:32
2. plass, 5 sek bak Steffan

Etter gårsdagens ufattelige tragiske hendelser, var ikke sykkelritt det første vi tenkte på i dag, slik det ofte er på lørdager.
Jeg kjente meg bare tom. Og med nyhetssendinger med dekning av grusomhetene veltende inn på mårrån, tenkte jeg godt igjennom om jeg skulle kjøre sykkelritt i dag. Jeg valgte å kjøre ritt. Med begrunnelsen at jeg støtter et åpent demokratisk samfunn. En syk jævel skal ikke få gleden av å se at vi er redde og resignerte. Livet må gå videre. Andre valgte å stoppe opp og bruke krefter på andre ting i dag. Det respekterer jeg.

Rittet ble dominert av Hedmark Terrengsykkel. Vi tok de tre første plassene. Steffan og jeg kjørte fra etter første terrengparti, og det holdt inn. Joakim vant spurten om tredjeplass. Men resultatene betyr ikke så mye i dag. Det viktigste var at vi gjorde noe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar