søndag 31. juli 2011

NM maraton. 9. Plass.

NM maraton Sølvstufossrittet www.solvstufossrittet.no
76 km
3.22.06
9. plass, 8.01 bak Lars Ragnar Manengen

Ikke helt min dag i går...
Hadde gjort gode forberedelser, og visste jeg var i form. Gjorde det meste riktig, bortsett fra to ting;Jeg sjekket lufttrykket 20 min før start. Med litt treige ventiler fikk jeg nok ikke skrudd godt nok igjen, og det svek ut luft. Ble til sammen 2 hjulbytter og 2 pumpestopp.
I tillegg klarte Steffan å komme seg med teten etter første langing. Jeg ble liggende som nr 4. Men med såpass mange rett i hælene, valgte jeg å ikke dra for å komme opp. Dette viste seg å være dumt, da Steffan punga ganske fort. Kanskje ikke så rart, da han stilte med stiv gaffel. Rynket på nesa da jeg så han tok den ut av bilen fredag. Å ikke prøve å kjøre inn teten gjorde at jeg mistet verdifull tid mtp sluttresultatet ved å kjøre rolig i første halvdel. Forfølgergruppa holdt en meget moderat fart.
Det viste seg også ganske tidlig i rittet at karbonsåla under skoen min hadde røket i to. Såble ikke særlig trøkk i høyrefoten.

Men men, nok av unnskyldninger. Jeg har selv ansvaret for disse tingene, og må selv gjøre de rette valgene.
Jeg ble kjørende alene det meste av veien, og jobbet godt. Formen er på plass, og jeg venter fortsatt på å virkelig få fullklaff i et ritt.

I dag står Gruverittet i Folldal for tur. Hedmark Terrengsykkel går for seieren:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar