søndag 31. juli 2011

Gruverittet. 1.plass:)

Gruverittet www.folldal-if.no
70 km
Tid: 2:19:13
1. plass, ca 1.30 foran Anders Fiskvik


Kjente at jeg var litt revansjesugen i dag. Og bestemte meg for å gjøre en god gjennomføring av Gruverittet. Hadde ikke akkurat konge bein etter et hardt ritt i går. Men det var likt for de fleste andre på startstreken også. Med en liten vask av ventilene på hjulene, funket dette som det skulle i dag. Fikk et betimelig spørsmål om hvorfor jeg ikke gjorde det før rittet i går...

Starten gikk meget rolig for seg. Da lagkamerat Anders bestemte seg for å løfte litt på rompa ble det fort litt strekk i feltet. Og på toppen av første motbakke var vi tre mann. Anders og Eirik Fiskvik, i tillegg til meg selv. Jeg dro i terrengpartiene, og Anders gjorde mest jobb på veiene. Eirik ("junior") begynte etterhvert å merke tempoet.
Ved starten av veien opp til Geitryggen, en 4 km lang motbakke på slutten av rittet, bestemte jeg meg for å sette opp farten litt. Og litt oppi lia var jeg alene. Kjørte kontrollert til mål, og kunne innkassere en solseng, en kniv og en trekopp i førstepremie:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar