torsdag 2. juni 2011

Seier i Terningenrittet:)

Terningenrittet  www.elverumsykleklubb.com
34 km
Tid: 1:20:05
Årets første seier i boks!

Dro til Elverum for å få en god gjennomkjøring, og det ble det.
Et passelig sterkt startfelt med Kjell Karlsen, Tor Atle Fuglerud, Terje Holm, Rune Buer og ikke minst teamkompis Helge Sveen satte stor fart fra start. Jeg har ikke trent hardt siden søndag, og merket at jeg ikke hadde helt åpne systemer. Tok tid før jeg kom i gang. Mitt vanlige opplegg er å kjøre ei kort sone 4 økt to dager før konkurranse.

Slik løpet etterhvert utviklet seg, fikk Kjell K en luke på 20-30 sekunder. Jeg ble liggende og jakte.
Kjell kjørte sterkt, og jeg slet med å tette luka. Men da han fikk krøll på kjedet smatt jeg forbi.
Det gikk derimot ikke lenge før jeg tok feil i et stikryss, og tapte et minutt. Fikk da besøk av Helge og Fuglerud. Jeg trodde Karlsen hadde passert meg, og satte opp farten. Det viste seg etterhvert at det hadde han ikke. Sittende igjen med Fuglerud på hjul følte jeg meg ganske komfortabel, og seg jevnt i fra. Koste meg på de kule stiene inne på Terningmoen mot slutten av rittet. Artig å vinne for en gangs skyld:)

Elverum Sykleklubb hadde laget en utrolig kul løype. Det skjedde noe hele tiden. Og det aller meste av løypa var sti og traktorvei. Stiene var ikke teknisk vanskelig å kjøre rolig. Men i høy fart måtte man være god teknisk, og finne de riktige linjene for å virkelig kjøre fort. Dette er et TERRENGritt som også mosjonistene kan like.Flyt og fart fra ende til annen.
Så sant det passer, kommer i hvertfall jeg tilbake neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar