søndag 5. juni 2011

6. plass i Vestmarkrittet. Greit nok, tross hjultrøbbel

Vestmarkrittet (www.vestmarkrittet.no)
79 km
Tid: 2.58.36
6. plass, 2.45 bak vinner

Konge vær og god ramme rundt sesongens tredje ritt i maratonnorgescupen.
Jeg hadde nok litt tunge bein etter torsdagens ritt. Men kom meg greit ut i starten. Hadde grei kontakt med teten.
Etter 10 km begynner bakdekket å svike luft. Slet med å få dette tett både i fredag og i går før start. Hjulet virket tett på oppvarminga, og jeg valgte å starte med det på. Ser i ettertid at det var feil valg.
Måtte stoppe og blåse opp hjulet to ganger, og så meg etterhvert nødt til å bytte hjul i langesona på andre runden. Dette gjorde at jeg aldri klarte å ta inn teten på første runde, og at jeg måtte slippe kampen om andreplassen på andre runden. Surt, for tror jeg kunne bitt godt fra meg der. Men, det var konsekvensen av mitt eget valg, og jeg har ingen ting å skylde på.
Kjørte ellers et greit ritt, med jevn jobbing. Tapte spurten om 5. plassen med 20 cm.

Joakim var godt med lenge, etter god kjøring i terrengpartiene. Han fikk det litt i bakkene på andrerunden, og endte på 10. plass. Et bra resultat. Joakim er kanskje den av oss som har hatt størst framgang så langt i år.
Håkon prøvde flere ganger å støte seg fra gruppe 2 opp til teten, men fikk det ikke helt til. Med et par punkteringer og litt kjedetrøbbel endte han på 9. plass. God laginnsats, men vi  mangler prikken over i'en.

Resten av laget kjørte meget godt på Finnskogen, og tapetiserte pallen der.
Ser ut som laget blir sterkt på grusrittene:)

Maratoncupen så langt har gått greit, men synes ennå ikke at jeg har fått ut det jeg er god for. Bortsett fra DNF i første ritt, har jeg to 6. plasser. Greit nok, men hadde håpet å nærme meg pallen i ett av rittene.
Men realiteten er at jeg ikke har vært god nok. Skal jobbe hardt for å ta et steg høyere på høstens maratonritt.
De neste 6 ukene er det rundbane som har fokus for min del. To norgescuper og NM midt i juli. Blir artig å kjøre litt rundt og rundt igjen. Kjører muligens Raumerrittet kommende helg. Så får vi se om jeg kan lage litt baluba i starten der;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar