tirsdag 31. mai 2011

DBS Intruder 02:30 FS in tha house!

Da var endelig fulldemperen min på plass. Det har tatt litt tid, men nå er den her:)
Kvelden i går ble brukt til å skru opp og tilpasse sykkelen.
Utrstyrsmessig blir denne ganske lik DBS 02:40 hardtailen. Den store forskjellen blir altså demping bak.

Jeg har aldri kjørt fulldempet sykkel før, så dette blir spennende. Etter hva jeg er blitt fortalt, er konstruksjonen på "linkene" av avgjørende betydning. I tillegg er nok teknikken til rytteren viktig. Ettersom jeg generelt tråkker fort og lett, tror jeg at fulldempet sykkel kan passe meg ganske bra. Med en "lett" tråkkteknikk er min foreløbige mening at det blir mindre gynging, og kreftene blir brukt til framdrift i stedet for komprimering av demperne.

Kommer tilbake med endelig spec, da denne ikke er helt klar enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar