søndag 12. juni 2011

Raumerrittet. Satt med teten til mål!!:)

Gjørmebad i første terrengparti

Raumerrittet www.raumerrittet.no
84 km
Tid: 2.40.53
6. plass, 15 sek bak vinner.


Godt å få vist både meg selv og andre at jeg kan være med i toppen på grusritt!
Skjønt, dagens Raumerritt var vel egentlig mer et gjørmeritt..
Jeg kom greit ut i starten. Slapp unna et par stygge velt. Det er bestandig noen som absolutt skal prøve å tvinge seg fram på sidene. Førstemann i grøfta var vel ikke uventet en kar fra Ottestad.
I år klarte jeg å få meg en grei plassering inn på første grusvei. Det er avgjørende for resultatet i dette rittet.
Etter mye regn i Romeriksåsen den siste tida, var de to terrengpartiene i løypa gjørme og søl fra ende til annen. Dette gjorde at jeg fant det mer fornuftig å løpe, enn å prøve å sykle. Løp i et fornuftig tempo. Det gjorde at jeg hadde krefter til å kjøre meg opp i teten rett etter andre terrengparti.

Manengen la på god fart opp mot toppen av Gruvelia, og det var så vidt jeg hang med. Ned Gruvelia ble jeg frakjørt litt, men stolte på at Greg Saw kjørte meg opp. Det stemte.

Deretter ganske rolig kjør til vi vi var nede på Aas gård. Derifra og inn er det 25 km asfalt.
På asfalten begynte den taktiske kjøringen. Jeg forsto ganske fort at jeg nok kom til å få bank i siste bakken inne på stadion. Valgte derfor å prøve å holde farten oppe, slik at vi ikke skulle bli hentet av gruppe to.
Det ble støtet i de fleste kneikene på slutten, og bena begynte å stå relativt rett ut.

1 km før mål ser alle på hverandre, mens jeg ruller sakte i fra. Ser dette litt for sent til virkelig å få opp farten.
Får en luke på 100 meter, men den blir fort tettet. Hadde jeg sett dette 4-5 sek før, hadde jeg nok fått 200 meter... Jeg blir hentet, og dingler med over toppen og inn på stadion. Der er jeg imidlertid sjanseløs, og triller i mål som 6. og sistemann i tetgruppa.

Kjedelig å være sjanseløs i spurten, men alt i alt godt fornøyd med 6. plass:)

Det vanker cred for å ta ansvar på Ole Christian Fagerlis hjemmeside:
Nesteby skal ha cred for at han tok ansvar og ga gass på asflaten. Kommentaren: "jeg blir jo sist så jeg kan like godt trå". Det er konge. Thanks! Hehe...

Gjengen fra Hedmark Terrengsykkel markerte seg nok en gang sterkt. Steffan 11, Kalle 12, Håkon 14, Anders 16, Helge 27. Johannes og Kjell Arlid måtte desverre bryte grunnet teknisk og svart dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar