lørdag 18. juni 2011

Bløtt på Konnerud... 8.plass i UCI-rittet.

NC XC UCI Konnerudrittet www.konnerud.no/sykkel/
Ca 30 km
Tid: 1:55:01
8. plass, ca 13 min bak vinner Emil Lindgren

Sesongens første ordentlige rundbaneritt ble et gjørmebad. Norgescupritt med UCI-status trakk både de beste svenskene og danskene til start.
Løypa på Konnerud er under tørre forhold utrolig kul. Doserte svinger og innbygde hindringer. Med ukas regn ble dette en kraftprøve, med ritt tid på rett over 1.50t for meg.
Fikk en veldig dårlig start. Kom liksom ikke i gang. Det blir som regel en helt annen start på maratonritt. Klarte ikke omstille hodet. i rundbane må man kline mye mer til fra start, og være tøffere i feltet.
Kroppen funket imidlertid bedre etterhvert, og jeg kjørte meg opp fra en 15. plass på første runden, til en grei 8. plass i mål. Langt opp til de beste, men artig læll:)

I morgen venter nytt UCI rundbaneritt i Svelvik. Løypa der passer meg nok lit bedre, med litt flere brattere stigninger.  Håper å kunne være med litt bedre fra start der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar