søndag 26. juni 2011

4 Summit Race. Team Nesteby fullførte med stil

4 Summit Race  www.4summit.no
4 fjelltopper, laaangt

Ettersom jeg er litt pysete, har jeg de siste årene valgt å ikke delta på den lokale begivenheten 4 Summit Race.
Men i år dukket muligheten opp til å være med i lagkonkurransen. Mitt kjære søskenbarn Ingvild organiserte et 6-mannslag bestående av bortimot kun Nesteby'er, i tillegg til Jon Iver Jordet.
Reglene i lagkonkurransen er enkle. Tidtakerbrikken må bringes rundt hele løypa, av en eller flere deltakere. de andre kan fritt fraktes dit det skal veksles.

Laget gjennomførte med stil, og kom i mål på en tid omtrent som forventet. Godt jobbet av alle sammen:)

Jeg kjørte en sykkeletappe fra Tufsingdalen til Tjurrudalen på ca 64 km, og en etappe fra Tjurrudalen til Os, på ca 22 km. Den første veldig flat, med noen bakker mot slutten. den andre med negativ høydeprofil.
Dette passet bra inn i treningsopplegget, og ble fine økter hvor jeg fikk trent på å holde trøkket på flat vei. Prøvde å veklse litt mellom høy frekvens og lavere frekvens, for å kjenne på forskjellen i effekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar