søndag 29. mai 2011

Fin trening i Aursunden Rundt

Aursunden Rundt www.roros-il.no
73 km landevei
Tid: 1:51:21
Satt sammen med feltet, 25 sek bak brødrene Fiskvik

Dagens hardøkt ble lagt til landeveistreningsrittet Aursunden Rundt.
Med et ganske fyldig felt av lokale ryttere, ble dette en kjempefin økt. Jeg fikk gjort 15-20 støt, og trent på fartsendringer. Var også i et lite brudd halvveis, og fikk kjørt litt tempo.
I nest siste bakke dro Anders og Eirik Fiskvik til litt. Jeg så da muligheten for at de kunne komme fra, og la meg rolig til rette blant forfølgerne for å kontrollere. Det endte med delt seier mellom Eirk og Anders. Eirik kjører for Savalen SK, mens Anders som meg representerer KF Hedmark Terrengsykkel/ Brumunddal SK.
Spesielt Eirik fortjener ros for offensiv og fin kjøring. Skal bli spennende å følge Eirik utover i sesongen.

Etter morgendagens langtur er den ukelange mengdebolken ferdig, og jeg retter fokuset mot kommende helgs norgescup XCM, Vestmarkrittet i Asker. Håper at formen har steget et lite hakk fra den første konkurransebolken, og at jeg skal ha litt mer sprut i kjøringa. Satser på å være enda mer offensiv inn i den andre konkurranseperioden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar