onsdag 27. april 2011

Viktigheten av å holde seg frisk

Noe av det viktigste i oppkjøringsperioden til sesongen er å holde seg frisk.
I år har jeg i motsetning til tidligere år holdt meg frisk i april måned. Dette har gjort at jeg har fått trent det jeg har planlagt. Og jeg føler at trykket i beina er bedre enn i fjor vår. Da manglet jeg litt fart i kroppen på de første rittene. April er for oss nasjonale syklister en vikitig måned. Det er nå vi får kvalitetstreninga på bare veier og stier. Snøsykling og rulle kan til tider være litt fjernt fra virkeligheten.

Vikitge ting jeg har gjort for å holde meg frisk:
-Nok søvn
-Nok mat og drikke
-Nok klær på trening, selv om sola stikker fram
-Trent på formiddagen
-Ungått fester og store alkoholinntak

Til helga er planen å sesongdebutere med startnummer på brystet. Håper å få til en god hardøkt i det 82 km lange Lomsrittet. Dette er riktignok et landeveissritt, men det er noe med å få startnummer på seg. Det gjør at man skjerper seg og tar i litt ekstra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar