søndag 1. mai 2011

Første ritt unnagjort

Sesongdebuten var i år lagt til Lom. Lomsrittet er et relativt flatt landeveisritt som går over 82 km. Løypa går i 3 sløyfer, med passering i Lom mellom hver sløyfe.
Plasseringsmessig er det vel ikke mer å si enn at jeg kom inn sammen med den første store gruppa, 40 sekunder bak Lars Ragnar Manengen og en junior fra Valdres. Var med i et 5-mannsbrudd ut på den andre sløyfa, men mistet Manengen og valdresrytteren. Da var det bare å slippe seg ned i feltet, og håpe på litt hjelp til å prøve og kjøre inn igjen teten. Men ettersom jeg måtte gjøre det aller meste av den jobben selv, ble det med forsøket.
Synes kroppen funket ok i dag, til tross for at jeg har kjent meg sliten i det siste. Har kun kjørt fem økter på landeveissykkelen, så hadde ikke forventet at det skulle gå spesielt fort. vet jeg har mye mer trøkk på terrengsykkelen. Gleder meg til ordentlig terrengritt de tre neste helgene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar