fredag 22. april 2011

Sykkelpåske

Har som regel vært vant til å bruke påska med ski under beina. Men i år er snøen så godt som borte, og skiene pakket bort. Litt rart det og..
Treninga går bra om dagen. Har fått kjørt noen virkelig tøffe økter med god matching. 5*8 min full fres i motbakke sammen med Tor Halvor Bjørnstad på tirsdag, og 5*10 min bratt terreng i sone 3-4 i går. Synes kapasiteten begynner å komme seg. Langturene går også greit. Uka i Spania med Andalucia Bike Race hjalp meg virkelig til å tåle lange langturer bedre. Ikke minst mentalt:)
Fått min nye Bianchi Sempre landeveissykkel, og kjørt noen turer på den. Herlig Bianchi-grønn maskin:)
Det viste seg fort at 39-53 krank og 11-23 kassett ble litt i drøyeste laget til trening. tråkket ble tungt og treigt. Byttet derfor til 11-28 kassett. Det hjalp litt. Men til trening vil jeg anbefale alle som ikke er aktive på landeveien til å kjøre kompaktkrank. Det vil si en krank med 50-34 drev. Hvis man kjører en kassett med 11 tenner som minste, går det mer enn fort nok i lett terreng. 50-11 er faktisk tyngre enn 53-12.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar