tirsdag 6. mai 2014

Godkjent sesongstart:)

Carl Fredrik Hagen nr 1, jeg nr 2 og Erik Kay nr 3 i Helgøyatråkket

Sesongen er i gang. Jeg har nå kjørt fire ritt på to helger. Av diverse årsaker kan jeg vel bare si meg fornøyd med ett av dem; nemlig Helgøyatråkket. Men formen er på tur, og de tre andre rittene har kun vært trening.

Forrige helg kjørte Eirik og jeg norgescup i rundbane på Darbu. Vi har selvfølgelig ikke noen sjanse på topplasseringer, men fikk fine teknikk- og kapasitetsøkter. Vi ønsker å kjøre som de beste maratonrytterne i terrenget, og da må vi trene terreng. Enkelt og greit.
Slalom mellom trærne i barnehagen på Darbu


Sist lørdag gikk Helgøyatråkket av stabelen. Jeg kjente utover uka at overskuddet kom krypende. Faktisk første gang på mange uker at jeg har følt det sånn. Derfor kjente jeg meg klar for å ta i litt.
Farten ut fra start var ikke helt vanvittig. Det passer meg bra. Jeg er en litt slow starter. Carl Fredrik Hagen fikk tidlig en luke som ingen klarte å tette. Bak han ble Manengen og Kay liggende, med Andersen, Bersvenn Støen og meg jaktende. Helgøyatråkket har mange bratte kneiker og motbakker, så jeg visste det ville lønne seg å spare litt krefter. Med jevn og god kjøring datt etterhvert Martin Andersen av hjulet mitt, og Manengen og Kay ble innhentet. Bersvenn var sterk og hang på hjul, men kjørte dessverre etterhvert på en stein og måtte bryte med et åttetallsformet forhjul. Synd, for Bersvend var supersterk! Over Ekstoppen siste gang holdt jeg Manengen bak, og Kay fikk bare ei lita luke nedover de tekniske stiene. Hentet Kay inn mot stadion, og tråkket litt i fra inne på gressletta og passerte fornøyd målstreken som nr to. Ingen ting å gjøre med Hagen som vant, men beviste for meg selv at jeg kan hamle opp med de fleste. Anders ble nr 10 og Eirik nr 15. Det er bra prestasjoner av gutta som har sin styrke på den flate grusen. Tror begge har hevet kapasiteten et lite hakk fra i fjor.



Søndag var det JH-rittet som sto for tur. Kjapp trill i medvinden ned til Braskreid. Der ble jeg innblandet i en velt. Planta skoen fint i brystkassa på en stakkars medsyklist, og måtte sjekke hans status samt rette opp styret før jeg kunne sykle videre. Kjørte 375w i en halvtime, men tok likevel ikke igjen feltet. Det ble derfor en halvrolig tur tilbake i motvinden. Pent lite motivert for å presse meg noe nevneverdig. Men fikk rulla litt i felt i høy fart, og kjørt en halvtime på nesten full gass. Oppdrag utført.

Til helga er det første runden i norgescupen i maraton, vår disiplin. Håper formen stiger enda noen hakk, så skal det bli vanskelig å bli kvitt meg;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar