søndag 30. mars 2014

Ferdig med 3. kapasitetsbolk. Det blir watt:)

Ræææsertur 5.mars er uvanlig på Tynset...!

Teamet ute og lufter flaggtrøya

Fantastisk vær og skiføre om dagen. Det veksles mellom hjul og planker

Etter turen til Torrevieja var det klart for sesongens tredje kapasitetsbolk. 2 uker med tilsammen 6 hardøkter. Alle i sone 4. Jeg har etterhvert fått innarbeidet mønsteret. Personlig synes jeg det er godt å ha en plan å gå til. Det er lettere å motivere seg til å ta ordentlig i når man vet hva som kommer.

Perioden ble gjennomført slik:
1.økt: 3*9 minutter motbakke opp Fådalen. Landeveissykkel. Intensitet sone 4+.  9min10sek som beste tid.
2.økt: Distanse Shell Alvdal-Rådhuset Tynset, østsida. Landevei. Intensitet sone 4. Tid 34.30. Snittwatt 369.
3.økt: 8-6-4-2-6-4 min drag opp Fådalen. Terrengsykkel. Intensitet 4-5.
4.økt: 6*6 min drag motbakke/kupert lysløypa. Skøyting. Intensitet 4.
5.økt: 3*11.30 min drag opp Grefsenkollen. Terrengsykkel. Intensitet 4.
6.økt: 4*11 min drag opp Grefsenkollen + 30min lagtempo Maridalen. Terrengsykkel. Intensitet 4.

Øktene viser framgang og jeg er ok fornøyd med ståa. Tror jeg flytter maksfarten litt i riktig retning. 6. økt i perioden ble gjennomført sammen med gutta på teamet og noen til. Her fikk vi bekreftet at også laget som helhet stadig utvikler seg og flytter fartsgrensene. Nykommer Støen viser gode takter. Det blir en spennende sommer:)
Utenom hardøktene har jeg variert mellom sykkelturer på vei og fine skiturer. Nydelig vær og føre skaper rammer for skikkelige trivselsturer på fjellet. Selv om det er sykling jeg trener for, gir det meg mye å få til en del skiøkter i finværet. Relativt mye skitrening har gjort at jeg ikke har prioritert basis styrke for overkropp særlig mye. Mulig jeg må oppjustere denne når snøen nå etterhvert forsvinner.
Til helga er det ny samling med brorparten av Helios DBS Racing Team i Oslo. Støen har øktplan klar, og da blir det vel som vanlig en massakre av ei hardøkt. Det er bare å bli med for den som vil:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar