torsdag 23. januar 2014

8*4 minutter i dag. James Watt om dagen...



Økt nr 3 i kapasitetsbolken gjennomført. 8*4 minutters drag i sine 4(+), 2 minutters pause. 313w-333w-353w-352w-357w-371w-355w-344w. Ikke helt supert trøkk, men det kommer seg. Det sitter litt i hodet at jeg ikke tørr å pushe watt. Må bare tørre å utfordre litt mer. Har ennå ikke møtt veggen.. Etter hvert har jeg tenkt å kjøre noen økter med enda kortere drag, for å trene på rykk og fartsøkninger. Men føler jeg må jobbe litt med trøkket på de mellomlange dragene først.
Har i det siste lest en del om wattbasert trening. Ganske mye om og men, og mange vil ikke relatere det til puls og lactat. Dette er derimot viktige parametere for meg som terrengsyklist. Wattproduksjonen i terrengsykling vil ofte være så ujevn at wattmåling i en del tilfeller vil være mindre relevant mener jeg. Men når det er sagt har jeg tenkt å bruke noen av prinsippene for wattbasert trening i rullehardøktene utover:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar