søndag 17. mars 2013

Treningshelg i barteland:)

Birkebeinerhelg og Kollenhelg. Begge deler har gått av stabelen uten meg.
Mens de andre tre på laget har gått Birken i helga, med meget respaktable tider og plasseringer, har jeg vært hos min kjære frøken Rita i Trondheim.
Suverent vær og føre har gjort dette til ei god treningshelg. Sol fra skyfri himmel begge dager. 4 timer langtur i går, og 3 timer med en time innlagt terskel i dag. 4* Ferista-Skistua for de lokalkjente.  Begge øktene på sykkel med piggdekk.  Seigt og tungt med piggdekk, treningshjul, sekk og 2 drikkeflasker opp veien til Skistua. Måtte kaste sekken og drikkeflaskene på de siste to dragene for å bevare humøret..hehe... Gleder meg virkelig til å sette på "sommerdekkene"!

Dagens økt ble brukt til å prøve litt nytt utstyr. Vi skal i år kjøre Look pedaler, levert av Sportpartner. Vi har ennå ikke bestemt om vi skal kjøre den kjente Quartz-pedalen, eller den nye S-track.
Jeg testet Quartz under Andalucia Bike Race, og ble etterhvert fortrolig med den. Dagens økt var den første på S-track. Må nok prøve litt mer i røft terreng før jeg finner en klar favoritt, men s-track satt i hvertfall tight og virket å være en god gruspedal. Vekta på pedalene fra Look er litt lavere enn referansen Shimano. Holdbarheten skal være god. Artig å prøve noe nytt:)

Look S-track. Her i den rimeligste modellen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar