lørdag 15. september 2012

Sesongen 2012: Jeg nådde 4 av 5 mål:)



Jeg nådde 4 av 5 målsetninger resultatmessig, og jeg nådde hovedmålet.
Det er fasiten etter sesongen 2012.

Før sesongen hadde jeg følgende målsetninger:

Hovedmål: Utvikle meg som syklist.
Totalt sett har jeg nådd dette målet. De konkrete resultatene viser det, testresultatene viser det og det er følelsen jeg sitter igjen med. Jeg nærmer meg de beste, og på gode dager blander jeg meg inn i teten. Jeg har blitt mer komplett som rytter. Spesielt trøkket på flatene er forbedret.

Resultatmål 1: Medalje i NM maraton.
Fasit ble 6. plass. God form og et godt gjennomført ritt, bortsett fra starten. Jeg var ikke tøff nok til å holde meg foran da singletracken begynte og toget gikk. Det var forskjellen på å snylte til medalje, og å gjøre jobben sjøl for en 6. plass.

6. plass i NM på Birkenes
Resultatmål 2: Pallen i norgescupen totalt, og i enkeltritt.
Check! 3. plass totalt. 2x 2.plass som beste enkeltresultater.  Litt forskjellig hvordan de ulike konkurrentene prioriterte cupen, men de beste hadde som meg minst 4 (av 5) tellende resultater.


2. plass i norgescupåpningen på Helgøya. Ordentlig terrengsykkelløype:)
2. plass i norgescuprittet Molde Challenge i juli.

Resultatmål 3: Pallen i G-Sport Terrengcupen.
Check! 3. plass totalt. Kanskje litt mindre fortjent, ut fra at to ryttere i tillegg til nr 1 og 2 hadde bedre poengsum enn meg. Men reglene var at man måtte delta i alle rittene.

6. plass i Terrengsykkelrittet, og 3. pl. totalt i terrengcupen


Resultatmål 4: Topp 6 i ett grusritt. Enten Raumern, Grenserittet, Cykelvasan eller Birken.
Check! 3. plass i Raumerrittet. I tillegg 10. pl. i Grenserittet. Vasan og Birken gikk fløyten pga sjukdom. Har jo blitt en ok grusgamper:)


Spurter inn til 3. plass i gjørmerittet i Romeriksåsen


Jeg benytter anledningen til å takke laget mitt og sponsorene mine. Kombinasjonen av at jeg har et godt lag i ryggen, og at flere sponsorer med DBS/Cycleurope i spissen gir meg muligheten til å satse på terrengsykling, gjør at jeg kan hevde meg på det nivået jeg gjør:)

Rapport og evaluering av treningen jeg har gjort kommer senere. Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar