søndag 9. september 2012

Berget pallplassen i norgescupen, med et nødskrik

Startfeltet i norgescupen Skarverittet (Foto terrengsykkel.no)

Skarverittet
85 km
Tid: 3.13.57
7. plass, 14.35 etter lars Ragnar Manengen


Siste rittet i norgescupen i år var Skarverittet på Geilo.
Etter en måned med dårlig helse og lite skikkelig trening var jeg forberedt på at dette kom til å bli et slit. Og det ble det. Men, det holdt akkurat til å berge 3. plassen sammenlagt i cupen:)

Etter Grenserittet i starten av august begynte helsa og skrante. Det ble etter hvert bihulebetennelse og en type infeksjon i kroppen. Trening var uaktuelt. Gikk derfor glipp av Cykelvasan og Birken.
Den siste uka har jeg fått trent ok. Tenkte derfor at jeg burde stille i det siste norgescuprittet, for å se om jeg kunne ro i land en plass på podiet sammenlagt.
Var forberedt på at det ville bli tungt, og det ble det. Hadde en plan om å kjøre meget kontrollert hele veien, for ikke å gå på en smell. Men at jeg måtte slippe feltet i første stigning var litt verre enn jeg håpet på. Måtte derfor holde meg til planen om hele tiden å kjøre på rett side av grensa. Kjørte 75 av rittets 85 km alene. Da jeg kom meg i gang ble det faktisk ikke så verst. Havnet nesten et kvarter etter Manengen, men det synes jeg ikke er så mye med min oppladning. Ble til slutt nr 7 i rittet. I og med at Lars Granberg ble nr 4, endte vi likt i antall poeng totalt i cupen. Jeg ble rangert foran på grunn av beste plassering i enkeltritt. Jeg har to 2. plasser, mot Lars sine to 4. plasser.

Da kroppen etterhvert ga noen positive svar, håper jeg nå å kunne forlenge sesongen noen uker. Har lyst til å kjøre det siste norgescuprittet i rundbane på Konnerud om 14 dager. Jeg tror det er bedre å holde ting litt i gang nå framover, og heller ta pausa når mørket, kulda og snøen kommer:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar