søndag 17. juni 2012

Trans Østerdalen 3. etappe: Sammenlagtseier!

Trans Østerdalen 3. etappe
117 km
Tid: 3.55.17
1. plass, 2.05 foran andremann Lars Granberg.


www.transosterdalen.no

Dagens sporlogg:
Koppang-Elverum

Totalt utslitt etter over 4 mil i brudd



1. plass til DBS i både dame- og herreklassen:)

Stakk av med seieren gitt. Uventet, men gledelig:)
Før dagens etappe lå jeg som nr 2, 37 sek bak Tor Halvor Bjørnstad. Hadde ikke helt trua på å klare å ta igjen forspranget, og tenkte vel egentlig at jeg bare skulle klamre meg fast lengst mulig.
Dagens løype var rask. Etter til dels offensiv masterkjøring opp Lia forbi Kjemsjøen fortsatte vi på lettkjørt grusvei langs Storsjøen. Og ettersom sammenlagtlista var som den var, ble det kjørt taktisk og ikke spesielt fort. Vi forsatte over et lengre stiparti rett før Rena i kosetempo. Dette gjorde at kroppen min våknet litt etterhvert. Har brukt de siste to ukene til å trene, så jeg startet  Trans Østerdalen litt nedkjørt. Men, god treningsform er undervurdert. Kjører ofte godt i de periodene jeg trener mye. Kanskje jeg må trene mer...?
Inn i Julussdalen prøvde Geir Lien noen av sine sugende støt, men det ble liksom ikke noe av det. Anders lagde litt liv med noen smårykk for å teste Tor Halvor litt. Og da gutta ble sittende å se på hverandre seg jeg plutselig 50 meter i fra. Jeg rullet rolig og jevnt videre, men merkelig nok tok ingen ryggen min. Jeg bestemte meg for å kjøre på litt for å se om det var mulig å stikke fra. Og etter noen kilometer var det ingen å se bak. Derfor bestemte jeg meg for virkelig å prøve. Kjørte så jevnt og hardt jeg klarte opp Stavåsen og innover flatene. Skjønte etterhvert at jeg hadde fått en bra luke, og at det kunne holde inn til mål.
Da jeg skle i fra var det over 40 km til mål. Jeg tenkte at dette blir langt. Men med jevn og fornuftig jobbing holdt det helt inn. Kosa meg litt på stiene mt slutten. I mål var jeg 2.05 foran andremann, og vant med det den første utgaven av Trans Østerdalen.

Takk til lagkompiser Johannes, Anders og Kjell Arild for god kjøring underveis. Og takk til Mari, Eirik og Rita for utmerket langejobb.

Takk til arrangøren for et meget godt gjennomført arrangement og for godt initiativ. Bra merking, god speakertjeneste og colaservering ved målgang er viktige suksessfaktorer. Håper dette kan bli en årlig tradisjon. Etapperitt har sin sjarm:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar