mandag 25. juni 2012

Oppsummering av vårsesongen: Noe meget bra, en del moderat

Jeg avsluttet vårsesongen forrige helg med Trans Østerdalen. Da hadde jeg kjørt ritt 8 helger på rad. Og jeg kjente det var på tide med en pause. Brukte faktisk nesten ei uke på å komme meg etter Trans Østerdalen. Og da jeg i tillegg fikk litt bihuletrøbbel, ble det ei rolig uke. Faktisk ikke trent mer enn 5-6 timer. Kjenner det har gjort godt:)
Sesongen så langt har bydd på mange oppturer, og noen heller moderate resultater. Ble nr 2 i nc-åpninga, nr 6 i Terrengsykkelrittet, nr 3 i Raumerrittet og vant Trans Østerdalen.  Dette synes jeg er bra resultater for meg. I tillegg ble jeg nr 8 i Montebellorittet og nr 9 i Vestmarkrittet. det synes jeg var litt moderate resultater, men var ikke bedre i de to rittene. Vanskelig å sammenligne nivået på feltet fra sesong til sesong, men ut fra resultatlistene ser jeg at jeg i snitt kommer høyere opp. Tar det som et tegn på at jeg har utviklet meg litt i riktig retning:)

Under kan du se bilder fra noen av høydepunktene så langt:
2. plass i norgescupåpningen på Helgøya

Hadde gultrøya på lån i nc2, ettersom Manengen har mestertrøya

6. plass i terrengsykkelrittet. Har mål om å stå på pallen her en gang:)
3. plass i Raumerrittet:)

Sammenlagtseier i Trans Østerdalen. Her sammen med Linda Treseng Lien og våre DBS sykler.

Til helga begynner konkurransebolk nr 2. Denne er relativt kortvarig, men inneholder et par høydepunkter. Først Bukkerittet på Skeikampen. Dette er "hjemmebane" for oss fra Brumunddal SK. I tillegg en kjempefin løype i flott høyfjellsterreng. Ligger også an til å kjempe om en pallplassering totalt i G-Sport Terrengcupen, som Bukkerittet er siste del av.
Deretter NM rundbane. Gleder meg til å kjøre rundbane igjen. Det blir faktisk første gangen i år, og jeg må kanskje derfor regne med å starte bakerst.. Jeg synes rundbane faktisk er vel så morro som maraton. I rundbane får man tekniske utfordringer i tillegg til mann-mot-mann konkurransen. Mye av min sykkelglede består av mestring. Og jeg trener nok derfor mer i røft terreng enn de fleste maratongutta. I tillegg er det mere publikumsidrett og show.
Siste ritt i bolken er norgescupritt. Molde Challenge. Aldri kjørt dette rittet før, så det blir spennende.

Deretter venter ca 14 dager med trening, før grusrittene kommer på rekke og rad i august. I år skal jeg bli topp 10 i Birken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar