søndag 11. desember 2011

Bra samling i helga

Kun positiv gjeng selv om det var -15 grader

Lørdag var det ny samling for Hedmark Terrengsykkel. Og selv om det var -17 på kaldeste punkt i løypa fikk vi også denne gangen pusha oss litt mot hverandre ute på sykkelen.
De fleste brøt vel noen barrierer med tanke på temperaturen, men det var lite og ingen syting eller klaging.
Hardøkta bestod av 4 drag på ca 10 minutter, med 4 min pause. Kupert i starten, bakke på slutten. Samme drag hver gang, trille ned til start i pausa. Vi kjørte sammen på flata og mot hverandre oppi bakken på slutten av hvert drag, selv om nok flere hadde ett gir til å gå på. Med så mange pingviner på stokken fant i hvertfall jeg ut at det ikke var lurt å presse maks. Satt likevel med på den farten som ble kjørt, og spurta på toppen på et par av draga.
Som andreøkt hadde Johannes laget et styrkeprogram for demonstrasjon. Synes jeg lærte en del ting her. Godt med bevisstgjøring og kvalitetssikring. Dette skal jeg ta med meg inn i min egen styrketrening utover desember.
Ellers er skiføret i Vingelen bra. Fikk en god klassisktur på 3,5t i dag. Kjenner det er godt å flytte noen av langturene over fra sykkel til ski. Har en filosofi om å spille på lag med årstidene, ikke bare kjempe mot dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar